Orange is the new black – część I
Mikrohybryda
Jako micro-hybrid opisujemy samochody posiadające funkcję start-stop w celu zaoszczędzenia paliwa w czasie postoju. Pojazdy micro-hybrid posiadają większy niż standardowy akumulator (lub dodatkowy), aby mógł on zasilić systemy w pojeździe przez kilkadziesiąt sekund. Mogą być również wyposażone w system rekuperacji, czyli odzyskiwania energii w czasie hamowania. To właśnie pojazdy tego typu są jedną z przyczyn odejścia od techniki zgniatania błotnika w dostępie do zawiasów drzwi przednich, ponieważ w niektórych pojazdach dodatkowy akumulator jest umieszczany w przestrzeni za błotnikiem.
Miękka hybryda (MHEV)
Budowa takiego układu napędowego wygląda tak samo jak w przypadku HEV. Różnica polega na wielkości oraz mocy zastosowanego silnika elektrycznego – jest on znacznie słabszy. Jego główną rolą jest rozruch silnika oraz przejęcie funkcji alternatora. Obniżenie spalania może wynieść do 15% (3). Producenci stosują w tych pojazdach dodatkową baterię 48 V, która może wspomóc silnik spalinowy krótkotrwałym przyrostem mocy, np. podczas ruszania. W pojazdach tego typu można spotkać się z [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!