Reklama
ELTEN

Wyszukaj w serwisie

Orange is the new black – część III

Hamulec postojowy (ręczny)

Bardzo prosta i pewna czynność w przypadku występowania hamulca ręcznego (do zaciągnięcia). Sytuacja zmienia się wraz z występowaniem elektrycznego hamulca postojowego. Jego umiejscowienie nie zawsze będzie widoczne dla ratownika. Producenci mogą stosować różne rozwiązania technologiczne, utrudniające ratownikowi odnalezienie hamulca (np. nożny hamulec postojowy stosowany w Mercedesach, ikona na wyświetlaczu czołowym w Maxusach). Ponadto do zadziałania elektrycznego hamulca postojowego potrzebujemy zasilania z akumulatora 12 V.

Przycisk „POWER”

Ostatnia czynność do wykonania jest związana z kluczykami. Jeśli kluczyki znajdują się w stacyjce pojazdu, zadanie, jakie stoi przed ratownikami, jest proste. Niestety, z punktu widzenia ratownika samochody te najczęściej będą wyposażone w dostęp bezkluczykowy. Naciśnięcie przycisku „START/STOP” („POWER”) spowoduje wyłączenie samochodu, ale nie zabezpiecza nas przed jego włączeniem przy ponownym naciśnięciu przycisku. Takie zabezpieczenie uzyskamy tylko w przypadku odniesienia kluczyka (karty) na podaną przez producenta odległość. Samo odniesienie kluczyka bez wyłączenia pojazdu za pomocą przycisku „START/STOP” nie spowoduje dezaktywacji pojazdu! [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Dekontaminacja osób poszkodowanych
Poznaj nasze serwisy