Reklama
ELTEN

Wyszukaj w serwisie

Pożarnicze samochody przyszłości

Samochód ratowniczo-gaśniczy klasy średniej (H)LF

Z kolei w październiku 2019 roku na konferencji w Ulm, Marc Diening dyrektor generalny Magirusa, zaprezentował następny krok we wprowadzaniu w życie Innovative Drive Line. Tym razem jest to samochód ratowniczo-gaśniczy klasy średniej (H)LF 10, którego silnik zasilany jest sprężonym gazem ziemnym CNG. Pojazd został zabudowany na podwoziu Iveco Eurocargo 160-210 (4 x 2) Natural Power CNG, charakteryzującym się bardzo niską emisją szkodliwych składników spalin. Łączna pojemność zbiorników z gazem, umieszczonych za kabiną załogi, wynosi 420 litrów. Jako paliwo można zatankować metan (CH4) z różnych źródeł: naturalny gaz ziemny, biometan lub gaz syntetyczny (SNG). Ilość gazu w zbiornikach pozwala na wypełnienie wymagań normy europejskiej, czyli przejechanie 300 km lub pracę autopompy przez cztery godziny. Zmodyfikowany silnik Tector 6 to sześciocylindrowa jednostka o pojemności skokowej 5880 cm3 i mocy 150 kW (204 KM) osiąganej przy 2800 obrotów/min. Maksymalny moment obrotowy 750 Nm otrzymujemy w przedziale od 1400 do 1800 obrotów/min. Za pośrednictwem w pełni automatycznej skrzyni biegów Allison S3000 z hydrokinetycznym [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Poznaj nasze serwisy