Pożarnicze samochody przyszłości
Zabudowa pożarnicza
Zabudowa pożarnicza wykonana jest jako jedna bryła z kabiną. Konstrukcyjnie jednak te dwie części się różnią. Konstrukcja nadwozia to aluminiowe wielowarstwowe płyty kompozytowe łączone metodą klejenia i skręcania, do których klejone są aluminiowe blachy poszycia zewnętrznego. To technologia opracowana ponad 25 lat temu przez Rosenbauera i sprawdzona w setkach pojazdów z serii AT, użytkowanych na całym świecie. Zapewnia ona niezbędną sztywność i odporność na odkształcenia przy zachowaniu bardzo niskiej masy. Pozwala to na zrezygnowanie ze stalowej konstrukcji nośnej, co daje dodatkowo wygospodarowaną przestrzeń. Wnętrze skrytek i półki wyłożone są anodowaną blachą aluminiową. Elementy wykończeniowe nadwozia wykonane są z tworzyw sztucznych, jednak wyeliminowano tworzywa kompozytowe, zawierające włókna szklane GRP, aby ułatwiając recykling, zmniejszyć negatywne oddziaływanie na środowisko naturalne. Całe nadwozie pożarnicze, podobnie jak jego pierwowzór (CFT), posiada siedem skrytek sprzętowych, w tym jedną z tyłu. Przy ich zabudowie uwzględniono ergonomiczne rozmieszczenie sprzętu. Otwieranie żaluzji aluminiowych następuje za pomocą przycisków umieszczonych przy nich.
Wielkość i pojemność skrytek sprzętowych zapewnia [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!