Przyczyny pożarów w pojazdach samochodowych – cz. II
Niektóre typy pojazdów mają trwale oddzieloną część bagażową od pasażerskiej. W takiej sytuacji możemy określić, że prawdopodobieństwo przedostania się pożaru jest znikome, przy założeniu, że gorący element oddzielający nie stykał się z drugiej strony z elementami palnymi. Sytuacja ma się inaczej, gdy w elemencie oddzielającym istnieją otwory, np. w samochodach osobowych otwór na narty w kanapie tylnej czy w większości pojazdów otwory technologiczne w ścianie grodziowej, oddzielające komorę silnika od wnętrza pojazdu. Warto wówczas zwrócić uwagę na zniszczenia materiałów przylegających z obu stron do elementu oddzielającego, a w przypadku elementu stalowego – na uszkodzenia powłoki lakierniczej.
Próbując ustalić miejsce powstania ognia w komorze silnika, powinniśmy z dużą dokładnością opisać zmiany pożarowe. Duża liczba potencjalnych inicjatorów pożaru, takich jak: układy elektroniczne, elementy sterujące, duża liczba elementów nagrzewających się do wysokiej temperatury, jak: kolektor, blok silnika, przewody elektryczne, nastręczają wielu problemów we właściwym ustaleniu przyczyny i miejsca powstania pożaru. Dopiero dokładny opis uszkodzonych elementów pojazdu może naprowadzić na faktyczną przyczynę zdarzenia. Prowadząc oględziny, musimy zwrócić uwagę na brak [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!