Reklama
ELTEN

Wyszukaj w serwisie

Techniczny rozwój samochodów pożarniczych – cz. 2

W roku 2002 Rosenbauer zaprezentował AT tzw. drugiej generacji z elektronicznym system kontroli pracy CAN-bus. Opatentowane schody obrotowe Rosenbauer zostały również zainstalowane w pojazdach drugiej generacji. Na targach w 2005 r. zaprezentowano AT z systemem piany sprężonej CAFS. Na kolejnych targach ”Interschutz” zorganizowanych w 2010 r. w Lipsku zaprezentowano mocno zmodernizowaną serię AT występującą pod oznaczeniem new AT. W porównaniu do wcześniejszych modeli wprowadzono ponad 90 nowatorskich rozwiązań technicznych znacznie ułatwiających pracę strażaków. Trzecia generacja AT obejmowała technologię LED, która została wprowadzona w 2011 roku. Technologia LED jest teraz zainstalowana w całym pojeździe, od oświetlenia konturowego podłogi po oświetlenie pomieszczenia załogi i wnętrze skrytek oraz pola pracy wokół samochodu. AT oznacza teraz Advanced Technology, tzn. zaawansowana technologia. Od 2015 r. podwozia samochodów przeznaczonych do zabudowy AT są wyposażane w silniki spełniające normę czystości spalin Euro 6. Zbiorniki na wodę są wykonywane z polipropylenu, dzięki czemu nadają się do transportu wody pitnej i można je prawie całkowicie poddać recyklingowi. Największe zbiorniki na wodę mają pojemność 4000 dm3. W pierwszych seriach samochodów AT do [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Poznaj nasze serwisy