Wypadek cysterny samochodowej na drodze S1
Pierwszą koncepcją z racji położenia cysterny było częściowe przepompowanie podgrzanej cieczy do cysterny zastępczej. Rozpoczęto pompowanie powietrza do cysterny w celu wytworzenia nadciśnienia niezbędnego do rozładowania cysterny (w trakcie wytwarzania nadciśnienia otrzymano informację od przewoźnika, że procesu przepompowania nie można przerwać z uwagi na możliwość ochłodzenia się, a następnie zgęstnienia substancji w obu cysternach, tym samym zachodzi ryzyko zniszczenia cystern i w związku z tym częściowe przepompowywanie prowadzące do zmniejszenia masy zestawu i postawienie na koła okazuje się niemożliwe do wykonania).
W trakcie wytwarzania nadciśnienia w cysternie nie domknięto zaworu trójdrożnego we włazie rewizyjnym, co spowodowało dostanie się cieczy do przewodów służących do wtłaczania sprężonego powietrza i ich całkowitego zatkania (wówczas tego jeszcze nie wiedziano).
Następnie podjęto próbę uniesienia zestawu przy pomocy poduszek pneumatycznych (wysokiego ciśnienia), aby uzyskać takie położenie zaworu spustowego, które umożliwi przepompowanie cieczy. Ze względu na duży ciężar oraz budowę cysterny następiło wgniecenie płaszcza przez poduszkę, nie było możliwości określenia stopnia deformacji płaszcza i dalsze unoszenie zostało [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!