Reklama
ELTEN

Wyszukaj w serwisie

Wypadek cysterny samochodowej na drodze S1

Pierwszą koncepcją z racji położenia cysterny było częściowe przepompowanie podgrzanej cieczy do cysterny zastępczej. Rozpoczęto pompowanie powietrza do cysterny w celu wytworzenia nadciśnienia niezbędnego do rozładowania cysterny (w trakcie wytwarzania nadciśnienia otrzymano informację od przewoźnika, że procesu przepompowania nie można przerwać z uwagi na możliwość ochłodzenia się, a następnie zgęstnienia substancji w obu cysternach, tym samym zachodzi ryzyko zniszczenia cystern i w związku z tym częściowe przepompowywanie prowadzące do zmniejszenia masy zestawu i postawienie na koła okazuje się niemożliwe do wykonania). 

W trakcie wytwarzania nadciśnienia w cysternie nie domknięto zaworu trójdrożnego we włazie rewizyjnym, co spowodowało dostanie się cieczy do przewodów służących do wtłaczania sprężonego powietrza i ich całkowitego zatkania (wówczas tego jeszcze nie wiedziano).

Następnie podjęto próbę uniesienia zestawu przy pomocy poduszek pneumatycznych (wysokiego ciśnienia), aby uzyskać takie położenie zaworu spustowego, które umożliwi przepompowanie cieczy. Ze względu na duży ciężar oraz budowę cysterny następiło wgniecenie płaszcza przez poduszkę, nie było możliwości określenia stopnia deformacji płaszcza i dalsze unoszenie zostało [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Poznaj nasze serwisy