Reklama
ELTEN

Wyszukaj w serwisie

Orange is the new black – część I

Bateria

Częścią, która wzbudza najwięcej dyskusji wśród strażaków, użytkowników i osób interesujących się tematem elektromobilności, jest niewątpliwie bateria wysokiego napięcia (akumulator trakcyjny, bateria trakcyjna). Obecnie najczęściej stosuje się baterie litowo-jonowe, choć zdarzają się baterie niklowo-metalowo-wodorkowe, a coraz częściej na bazie żelaza (np. litowo-żelazowo-fosforanowe). Producenci cały czas pracują nad nowymi rozwiązaniami, aby akumulatory szybciej się ładowały, pozwalały na dłuższy zasięg i były niepalne.

Akumulator trakcyjny mieści się wewnątrz metalowej, wzmacnianej obudowy.

Obudowa zapobiega wnikaniu do wnętrza zanieczyszczeń i wody oraz chroni wnętrze przed uszkodzeniem mechanicznym. Zwykle producenci umieszczają w obudowie również system chłodzenia baterii. Akumulator jest zbudowany z pojedynczych ogniw (o napięciu ok. 3,6 V), które, połączone ze sobą, tworzą jeden moduł. Kilka lub kilkanaście modułów tworzy baterię trakcyjną pojazdu (np. bateria trakcyjna Jaguara I-Pace składa się z 432 ogniw wchodzących w skład 32 modułów). Obudowa baterii mieści nie tylko moduły, ale także sterowniki, przekaźniki wysokonapięciowe, bezpieczniki, rezystory ładowania wstępnego i kondensatory.

[...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Dekontaminacja osób poszkodowanych
Poznaj nasze serwisy