Pożarnicze samochody przyszłości
Układ napędowy
Powyższe dane wskazują, że najczęściej występujące krótkie działania ratownictwa technicznego lub usuwanie innych miejscowych zagrożeń można realizować z wykorzystaniem wyłącznie elektrycznego napędu. Również krótkie akcje ratowniczo-gaśnicze przy niewielkich pożarach mogą być prowadzone bez włączania generatora, czyli z użyciem czystej elektrycznej energii. Natomiast długotrwała akcja ratowniczo-gaśnicza, przekraczająca cztery godziny, z dojazdem 15 km, wymaga zużycia około 630 kWh. W takim przypadku zapotrzebowanie na energię znacznie przekracza możliwości akumulatorów (100 kWh). Jednak odpowiednio dobrany i zamontowany range extender pozwala na zapewnienie niezbędnej energii. Układ napędowy samochodu ratowniczo-gaśniczego serii RT spełnia wymagania normy EN 1846, czyli możliwość napędu autopompy przez co najmniej 240 minut.
Akumulatory, służące do zasilania silników napędowych mogą z powodzeniem służyć także do zasilania przenośnego elektrycznego sprzętu i urządzeń ratowniczych, np. wentylatora oddymiającego czy pompy zanurzeniowej. Zamontowany w samochodzie układ jest przystosowany do jednoczesnego zasilania odbiorników o łącznej mocy do 18 kW.
Koła
Zaawansowane [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!