Reklama
ELTEN

Wyszukaj w serwisie

Zastosowanie drabin mechanicznych w ratownictwie drogowym

Współczesne drabiny mechaniczne nie są przystosowane wyłącznie do działań gaśniczych czy ewakuacji osób. Rozwój technologii, a także szeroko pojętych technik ratowniczych sprawił, iż pojazdy te pozwalają tworzyć różne warianty taktyczne niemal w każdej dziedzinie ratownictwa. Czy jako ratownicy KSRG, a w szczególności kierujący działaniem ratowniczym, wiemy wszystko o naszych „SD-kach”?

Chcemy być wyżej

Cel wprowadzenia drabin do straży pożarnej w drugiej połowie XIX wieku był oczywisty – dostać się wszędzie tam, gdzie jako ratownicy nie sięgniemy z ziemi. Można przyjąć, że zamiar ten nie uległ zmianie do dzisiaj, mimo że współcześni strażacy użytkują już drabiny mechaniczne o lekkiej konstrukcji, montowane na samojezdnych podwoziach i sterowane elektronicznie. Europejscy producenci pojazdów typu SD umożliwiają choćby asymetryczny rozstaw podpór, pracę na pochylonym podłożu czy w wychyleniu parku drabinowego, nie wspominając o łamanych (przegubowych) przęsłach. Polepszyły się ergonomia pracy i parametry podzespołów, co w europejskim ratownictwie przełożyło się na stworzenie szerszego zakresu możliwości wykorzystania drabin mechanicznych. Na przykładzie Niemiec, nośność dźwigowa pierwszego [...]

Ten materiał dostępny jest dla zalogowanych użytkowników.
Załóż konto i dołącz do grona użytkowników naszego portalu!
Chcesz mieć dostęp do wszystkich materiałów na portalu?
Poznaj nasze serwisy